DIANIŠKA Tomáš
Je duší, organizátorem, kmenovým autorem a hercem Divadla F. X. Kalby, které původně vzniklo jako „punková odnož“ libereckého Divadla F. X. Šaldy, posléze začalo žít vlastním životem a stalo se kultovní „divadelní tlupou“ úzce propojenou s Divadlem pod Palmovkou. Narodil se v Banské Bystrici, v devatenácti letech odešel ze Slovenska do Prahy, kde v roce 2008 absolvoval herectví na DAMU. Poté vstoupil do angažmá v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, kde ztvárnil více než 30 postav. Jako autor se podílel na inscenacích Zvrhlá Margaret, Moje malá úchylka a House of Love 2: Návrat hezkých hochů uvedené v A studiu Rubín. A v Divadle F. X. Šaldy v Liberci má na svědomí inscenace: Googling and Fucking, Mickey Mouse je mrtvý, LSDown, Logo, Dianiška je Bůh a Atomová kočička.
Od září 2014 je členem hereckého souboru Divadla pod Palmovkou. V současnosti jej můžete vidět v titulní roli inscenace Zamilovaný Shakespeare, ale samozřejmě i v mnoha dalších. V rámci Studia PALM OFF, studiové scény Divadla pod Palmovkou, byly uvedeny Dianiškovy autorské hry 1000 věcí, co mě serou (divadelní adaptace stejnojmenného blogu), Mlčení bobříků, Jak sbalit ženu 2.0 (divadelní adaptace stejnojmenné knihy T. Baránka), Pusťte Donnu k maturitě! (přeneseno pro velký zájem diváků na Velkou scénu Divadla pod Palmovkou), Poslední důvod, proč se nezabít (divadelní adaptace stejnojmenného blogu) a Bezruký Frantík (napsáno s I. Orozovičem; přeneseno pro velký zájem diváků na Velkou scénu Divadla pod Palmovkou) 294 statečných a Encyklopedie akčního filmu obojí na Velké scéně. Ve všech jmenovaných inscenacích Tomáš Dianiška také hraje.
Vedle domovského Divadla pod Palmovkou spolupracuje Tomáš Dianiška jako autor a herec s několika pražskými scénami, mj. s MeetFactory, Divadlem LETÍ, s A Studiem Rubín, Divadelní společností Masopust, Chemickým divadlem, Divadlem X10 a jinými. Jako režisér působil v Komorním divadle Aréna Ostrava (V. Klimáček: Komiks) a v ostravském Divadle Petra Bezruče (T. Dianiška: Transky, body, vteřiny; Špinarka).
Jeho autorský počin Mlčení bobříků získal nominaci v rámci Cen české divadelní kritiky 2016. Ve stejné anketě získal Tomáš Dianiška ocenění Talent roku. V rámci Cen české divadelní kritiky Tomáš Dianiška uspěl také v roce 2019: inscenace Transky, body, vteřiny uvedená ostravským Divadlem Petra Bezruče v Ostravě, kterou Tomáš Dianiška napsal a režíroval, získala ocenění nejlepší inscenace roku a nejlepší česká hra roku. Na nejlepší českou hru roku byla ve stejném roce nominována také hra Tomáše Dianišky a Igora Orozoviče Bezruký Frantík uvedená v Divadle pod Palmovkou.
Hra 294 statečných se v roce 2020 stala Nejlepší hrou roku v anketě Ceny divadelní kritiky.